Czym się zajmujemy
Turbosprężarka to urządzenie zwiększające ogólną moc silnika, dlatego większość współczesnych pojazdów mechanicznych jest w nią wyposażona. Silniki wyposażone w turbinę są o wiele bardziej wydajne od zwykłych silników, ze względu na to, że skuteczniej wykorzystują paliwo oraz pozwalają zwiększyć moc bez zwiększenia prędkości obrotowej silnika.
Sygnały mogące świadczyć o złej pracy turbosprężarki:
Najważniejszą kwestią przed wymianą turbosprężarki jest diagnoza przyczyny usterki poprzedniej turbiny. Jeżeli nie ustalimy, dlaczego stara turbosprężarka została uszkodzona, problem powtórzy się na nowym urządzeniu, a Ty stracisz czas i pieniądze.
Następnie istotne jest zweryfikowanie ciśnienia oleju oraz drożności przewodów olejowych, doprowadzających i odprowadzających olej z turbosprężarki. Przewody najlepiej wymienić na nowe.
Kolejną czynnością jest sprawdzenie i wyczyszczenie całego układu dolotowego oraz wydechowego turbiny. Przy tej okazji można również sprawdzić i wyczyścić zawór recyrkulacji spalin EGR, a także kontroli przepustnicy i przepływomierza.
Oceniamy wizualnie czy turbosprężarka nie ma uszkodzeń mechanicznych oraz czy koło kompresji/wirnik kreci się bez żadnych problemów.
W czasie montażu zregenerowanej/nowej turbosprężarki należy zwrócić uwagę na całkowitą szczelność wszystkich połączeń oraz wymienić uszczelki.
Ostatnim etapem jest zapewnienie nowo zamontowanej turbosprężarce wystarczającej ilości oleju smarującego. Najlepiej zalać turbosprężarkę czystym, świeżym olejem przed podłączeniem przewodu smarującego.
Do prawidłowej pracy turbiny konieczne jest odpowiednie smarowanie oraz chłodzenie olejem. Musi minąć kilka sekund, zanim pompa prześle olej do wirnika.
Ważna jest czystość i jakość oleju, bo do uszkodzenia rozpędzonych łopatek sprężarki wystarczy ziarenko piasku lub opiłek metalu.
Wyłącz niskie obroty. W czasie jazdy niskie obroty sprzyjają gromadzeniu się osadów, co sprawia, że łopatki kierownicy spalin pracują w ograniczonym zakresie. Taka sytuacja może doprowadzić do zakleszczenia łopatek.
Po zakończonej jeździe nie wyłączaj silnika od razu – turbosprężarka musi wyhamować. Dodatkowo olej, który zatrzymuje się w rozgrzanej turbosprężarce, zostaje przegrzany, gęstnieje i może to doprowadzić do obniżenia drożności przewodów olejowych.
Jesteśmy dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00–16:00 – zapraszamy do kontaktu. Obsługujemy klientów z całej Polski i Europy, oferując wysyłkową regenerację turbosprężarek bez minimalnej ilości zamówień.